Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Faedah Melancong Ke Luar Negara Karangan Spm

Tambahan pula aktiviti melancong dalam negara mampu menjadi wadah untuk merapatkan hubungan kekeluargaan. Persoalannya apakah faedah melancong dalam negara sendiri.

1 Teknik Menjawab Kertas 1

Pelbagai maslahat melancong dalam negara telah dikenal pasti.

Faedah melancong ke luar negara karangan spm. Posted on 23 julai 2008 by admin. Mengapakah ramai orang suka pergi melancong ke luar negara mahupun dalam negeri berjalan jalan dengan kereta. Kita sebagai rakyat malaysia hendaklah melancong ke seluruh malaysia dahulu sebelum melancong ke luar negara.

Apabila kita ke luar negara kita akan pergi ke tempat yang belum pernah kita kunjungi. Malaysia tidak kurang hebatnya kaya dengan destinasi destinasi yang menarik. Panjangnya huraian hendaklah antara 200 250 patah perkataan.

Contohnya jika kita ke indonesia kita boleh berkunjung ke tempat tempat bersejarah seperti tugu pancasila. Kita sebagai rakyat malaysia hendaklah melancong ke seluruh malaysia dahulu sebelum melancong ke luar negara. Ibu bapa juga dapat mengetahui aktiviti anak anak kerana sepanjang waktu melancong anak anak sentiasa bersama mereka.

Lawatan ini biasanya dilakukan pada musim cuti sekolah cuti sekolah cuti bekerja atau hujung minggu. Melancong dapat ditakrifkan sebagai pergi bercuti atau berlibur ke sesuatu tempat untuk makan angin atau menenangkan fikiran sama ada bersama sama dengan keluarga ataupun dengan rakan rakan. Faedah yang pertama ialah kita akan dapat menambahkan ilmu pengetahuan.

Karangan berpandu gambar di bawah menunjukkan sebahagian daripada kemaslahatan melancong di dalam negara. Hal ini disebabkan kos melancong dalam negara yang secara relatifnya bandingannya lebih murah daripada melancong ke luar negara. Contoih karangan spm dimensi keluarga kebaikan amalan melancong di dalam negara bersama sama keluarga melancong dapat ditakrifkan sebagai pergi bercuti atau berlibur ke sesuatu tempat untuk makan angin atau menenangkan fikiran sama ada bersama sama dengan keluarga ataupun dengan rakan rakan.

Kebaikan kebaikan melancong ramai orang akan pergi melancong bersama sama dengan keluarga mereka terutamanya pada musim perayaan dan pada masa cuti sekolah. Dewasa ini halwa telinga dan mata kita sering dihidangkan dengan pelbagai inisiatif oleh pihak kerajaan untuk menggalakkan lebih ramai rakyat untuk melancong dalam dan luar negara. Oleh itu ibu bapa boleh membawa ahli keluarga dalam bilangan yang lebih besar terutamanya anak anak.

Melancong juga akan dapat memajukan industri pelancongan negara. Jika seseorang itu ingin melawat ke luar negara ia memerlukan kos perjalanan yang agak banyak sebagai contoh untuk ke negara china india australia indonesia england dan lain lain. Huraikan pendapat anda tentang faedah faedah melancong di dalam negara.

Dewasa ini destinasi destinasi pelancongan di dalam negara semakin mendapat sambutan dan perhatian dalam kalangan warganegara tempatan mahupun orang luar. Sebenarnya ada banyak faedah melawat ke luar negara.

Contoh Karangan Spm 2014

Laman Bahasa Melayu Spm Karangan Berpandu Gambar Di Bawah

Karangan Fakta

Rangka Karangan Spm 2017

Laman Bahasa Melayu Spm Karangan Pelajar 5 Sains Kekuatan Dan

Tips For Bm Spm 2012

100 Karangan Contoh Pmr Dan Spm By Zaiton Zaba Issuu

Contoh Contoh Karangan Sekolah Menengah Karangan Spm Kebaikan

Isi Penting Karangan Spm 2012