Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Karangan Melancong Ke Melaka

May 20 2018 karangan ppsr pada cuti semester yang lalu aku bersama keluargaku pergi bercuti di melaka. Mengapakah ramai orang suka pergi melancong ke luar negara mahupun dalam negeri berjalan jalan dengan kereta.

Karangan Bercuti Ke Pulau Langkawi

Kota a famosa merupakan nama kubu yang dibina oleh orang portugis selepas menakluk melaka pada 1511.

Karangan melancong ke melaka. Kemudian kami telah pergi ke kota a famosa. Oleh itu anda tidak akan rugi jika melancong ke negeri melaka. Percutian ke pulau langkawi pada cuti sekolah yang lalu kami sekeluarga berpeluang bercuti ke sebuah tempat peranginan iaitu pulau langkawi.

Melawat ke melaka bandaraya bersejarah nasa2k. Tak lengkap percutian kita ke melaka kalau tak ke destinasi tarikan pelancongan di bawah ini yang sungguh tinggi nilai sejarahnya kepada warisan budaya negeri melaka dan juga negara kita. Contoih karangan spm dimensi keluarga kebaikan amalan melancong di dalam negara bersama sama keluarga melancong dapat ditakrifkan sebagai pergi bercuti atau berlibur ke sesuatu tempat untuk makan angin atau menenangkan fikiran sama ada bersama sama dengan keluarga ataupun dengan rakan rakan.

Pada cuti sekolah yang lalu saya dan keluarga saya telah melancong ke melaka bandar yang penuh dengan sejarah kami pergi melaka dengan menaiki kereta setibanya kami di sana kami melawat ke muzium tentera laut semasa di dalam muzium tersebut saya melihat banyak kapal laut dan senjata senjata pada zaman dahulu selain itu kami pergi ke kota a famosa semasa kami di sana kami melihat banyak. Home karangan ppsr karangan ppsr. Kebaikan kebaikan melancong ramai orang akan pergi melancong bersama sama dengan keluarga mereka terutamanya pada musim perayaan dan pada masa cuti sekolah.

Zoo melaka terletak bersebelahan dataran sejarah ayer keroh melaka. Melancong ke tempat tempat bersejarah ini juga dapat mengisi masa lapang saya pada cuti sekolah dengan aktiviti yang berfaedah. Kami telah mengambil sebuah gambar bersama sama sebagai kenang kenangan.

Ang zheng feng pelajar tingkatan 3. Kami bertolak pada pukul 3 00 petang. Antara tempat tempat menarik di melaka ialah zoo melaka.

Di sini terdapat lebih dari 214 spesies haiwan boleh ditemui di asia tenggara dan afrika secara semula jadi. Kami menyediakan pakej lawatan pelajar ke melaka dengan pakej lawatan yang sangat menarikbermula jam 9 pagi rombongan akan ditemukan dengan pemandu pelancong kami di plaza tol ayer keroh dan taklimat dari pemandu pelancong berkaitan melaka akan diberikan selepas itu beberapa siri lawatan telah disusun dari pagi tersebut hinggalah ke lewat. Bercuti ke kebanyakan tempat menarik di melaka seolah olah kembali pada zaman kegemilangan negeri melaka yang terkenal dengan pelbagai tarikan pelancongan bersejarah yang diiktiraf dunia.

Saya berharap agar bapa saya akan membawa saya dan keluarga untuk mengunjungi tempat tempat bersejarah yang lain pula pada cuti persekolahan yang akan datang. Aku sekeluarga menaiki kereta. Aku berasa sangat seronok kerana itu kali pertama aku ke sana.

Selepas makan malam saya dan keluarga saya telah pulang ke hotel untuk merehatkan diri. Sebelum bertolak kami mengemas barang barang keperluan. Melawat ke melaka bandaraya bersejarah.